Spánek ruchem

22. 04. 2017 14:30:39
Ruší nás, když je spánku málo. Může nás ohrozit ale i tehdy, když ho je dost. A to už stojí za varování!

No ano, ano, čtete správně. Skutečně nazývám spánek ruchem. Když ho je málo, není nám dobře. Na to nemusí být člověk felčař, aby tohle věděl. Následky nespavosti jsou víceméně známé všem. Kromě únavy je nasnadě zhoršená koncentrace, málo sil a nechuť do úplně všeho, včetně práce. Já mám nechuť do práce už od úplného narození a nedávno jsem tím naprosto odrovnal svou drahou polovičku. Jako negativum do CV si tuto vlastnost podle ní, zkušené personalistky dávat nemám. O to větší ta nechuť ovšem je, když se doopravdy pořádně nevyspím. Jak nemám svých osm, výkony nestojí ani za tu pověstnou zlámanou grešli, pokud se vůbec k nějakým dokopu. Většinou k nim pak musím být nucen svým nadřízeným za neustálého vyhrožování typu:

„Holát, tomu vy říkáte práce? To si myslíte, že když jste milostivě jednou za týden vůbec přišel a měl jste jenom hodinové zpoždění, že si z vás hačnu na půlky, nebo co?“

„Ale pane mistr, já jsem se sem tak těšil, že jsem ani dospat nemohl. Jenže, a tomu neuvěříte, jak jsem už hodinu před nastaveným zvukovým signálem budíku každých pět minut kontroloval, jestli už bude zvonit, abych náhodou nezaspal a nepřišel pozdě, tak mne to zmohlo, že když pak ten budík řval jak Dalibor v hladomorně, neměl chudák ani tu nejmenší šanci.“

„Holát, ještě jednou se to bude opakovat a letíte. Víte, kolik takových jako jste vy, čeká za branou?“

„Vím, pane mistr, vím. A přijeli se na tu parádu podívat až z Bulharska a Rumunska.“

O týden později, když už si myslím, že jsem udělal vše proto, abych se dostavil na pracoviště včas a i píchačka se na mne spokojeně usmála, byť se zdviženým ukazovákem, neboť od pozdního příchodu mne jen minuta dělila, mistr na mne řve zase.

„Holát, kam to zase čumíte, proč ta mašina stojí? Ta se má točit jako centrifuga.“

„Víte pane mistr, Vy jak jste na mne minulý týden byl takový vlídný, vzal jsem si to k srdci. I žena do mne doma hučela, neboť neumí s kosou, aby mohla našim ratolestem obstarat bio oběd a tak jsem zašel do lékárny a zakoupil si tabletky na lepší spánek. A světe div se, spal jsem jako miminko. Tabletky vám můžu doporučit. Prodávají je na volno, jenže já jsem z toho teď tak rozhozený, že od samého božího rána nemyslím na nic jiného než na to, jak jsem se po dlouhých týdnech prokoukaných do čtyř stěn exekutorem osvobozených od obrázků a rodinných portrétů konečně pořádně vyspal. A hned ráno jsem z toho byl dokonce tak vedle, že jsem dal dětem do školy na obědy abnormálně vysoké kapesné, což mi hned připomněl průvodčí ve vlaku, když po mě chtěl peníze za jízdenku a já u sebe žádné neměl. Takže Vás pane mistr ubezpečuji, že naprosto chápu Vaše rozčilení, když kvůli lemplovi Holátů, nedostane celý úsek plné měsíční prémie, neboť normy nebyli splněny, ale víte, jak rozčilená bude doma moje žena, až přijdu s pokutou od toho průvodčího? Za poslední peníze, které vyklepe dětem z prasátek, poběží do železářství, koupí tam tu kosu a pak mi ji zatne do zad.“

Situace výše popsané nepocházejí z reálného života a doma ani v zaměstnání je rozhodně nezkoušejte. Co kdyby jste o to zaměstnání, potom přišli. Vašeho nadřízeného by asi neoblomila věta typu: „Ale pane šéf, zato může Holát. To on o tom píše na svém blogu. Tady se můžete sám podívat a přesvědčit.“

„Cože? Vy máte v pracovní době ještě čas čumět na internet? A vééééééééééééééén.

„ A sežeňte mi někdo překladatelku z bulharštiny a rumunštiny.“

Autor: Jan Holát | sobota 22.4.2017 14:30 | karma článku: 5.66 | přečteno: 237x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Osobní

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 7.68 | Přečteno: 420 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 21.60 | Přečteno: 428 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.91 | Přečteno: 291 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse

Vlastík Fürst

Dě-da nebo dědek plesnivý

Blíží se jaro a s ním doba, kdy se do ulic vyrojí spousta lehce přioděných slečen a dam. A tak se možná my, co jsme většinově orientovaní, od těch krasavic zase dočkáme nějakého nelichotivého komentáře.

16.3.2024 v 8:30 | Karma článku: 26.76 | Přečteno: 573 | Diskuse
Počet článků 29 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 397

Jsem manžel, táta a dělník, snílek, básník a rád bych i amatérský spisovatel. Tak uvidíme.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...