Asi mi haraší v bedně

13. 05. 2017 15:37:46
Máte někdy přetlak myšlenek, z nichž se ještě k tomu některých nedokážete zbavit? Mám pro vás pochopení. Nejste v tom sami. I já bojuji den co den s tímto nešvarem a nevím, nevím, jak to celé dopadne.

Také máte určitě dny, kdy máte hlavu plnou myšlenek, kterých se nechcete, nebo nedokážete zbavit. Někdy to mohou být myšlenky velmi příjemné. Umím si představit, jak třeba myslíte na svou poslední zmrzlinu ve slunné Itálii, zatímco je u nás zima, na teploměru mínus dvacet stupňů a na chodnících břečka až po kolena. Nebo si také umím představit, jak si představujete, že mazlíte toho nádherného sousedovic kocoura, který je tak heboučký a huňatý a každý slunný den se vyvaluje na vyhřáté terase, zatímco vy víte, že máte alergii na kočky jako řemen.

Potom jsou tu ovšem také myšlenky nepříjemné a i ty bohužel, občas k tomu životu patří. Do tohoto šuplíku se zasouvají třeba myšlenky na rozchod, který jste nezavinili a ani nechtěli, na koncert vaší nejvíc největší lásky, který jste zmeškali kvůli utěšování svého miláčka, když si zlomila nehet a nebo, a to je obzvlášť nepříjemné, když vás třeba propustí ze zaměstnání, nebo se vám nepovedlo cokoliv na čem jste si dávali obzvláště záležet.

Mně ze zaměstnání nikdo nepropustil. Kdyby si má drahá polovička zlomila drápek, nejspíš bych jí pověděl, ať si ostříhá a obrousí i těch zbývajících devět, ale to co mne trápí je mnohem a mnohem míň snesitelné a skoro neřešitelné.

Já mám rád písničky. Odjakživa. Přímo miluji zpívání a pohvizdování různých písní, nebo alespoň jejich úryvků. Pamatuji si třeba, jak jsem coby dítko školou povinné chodil od vlaku, měl jsem to domů zhruba 800 metrů, a zpíval jsem si tak nahlas, že se kamarádky mojí sestry ptali, té sestry, jestli jsem normální. Sestra mi tenkrát vymyslela přezdívku singinbrother. Pokud jsem to napsal špatně, velice se omlouvám, angličtina se mne sotva dotkla, jenže i to už je bratru 18 let. Můj táta, moje žena, moje maminka a i všichni moji kamarádi sice znají mou vášeň pro zpívání, jenže mi ho zároveň zakazují. Říkají, že až budou potřebovat zachránit život, ozvou se.

Korunu tomu nasadil kamarád, se kterým jsem byl loni na rockovém festivalu a když jsem to rozbalil při setu Kabátů, a ten je hodně hlasitý, kamarád na mě křikl, ať zavřu hubu. Že si přijel poslechnout Vojtka a né kvílení vlkodlaků.

Jenže jak to vypadá, srdce si zřejmě poroučet nedá, a už vůbec né to moje. A tak si milé písničky přestěhovali do mé hlavy. A já teď stojím v práci, dělám pracovní úkon a místo, abych se soustředil na ten úkon, v hlavě mi jede muzika. Celé dlouhé minuty dny, týdny a měsíce. Neumím se toho zbavit. Některé z těch úkonů jsou dost náročné na koncentraci. Takže v té hlavě, kde má být jenom ta práce, ruší ta muzika. Kdyby to bylo alespoň něco, co se dá poslouchat. Třeba právě ten Vojtek, nebo cokoliv jiného rockového. Všechno bych vydržel. Asi bych vzal za vděk i Turbem, které jinak vůbec nemám rád. Jenže mně nejen, že jede v hlavě muzika, ale ještě k tomu jaká. Lunetic, Michael Jackson, Helenka s Kájou a každá jiná taková hloupá hudba, kterou zrovna hrají v rádiu, když jedu do práce.

Jak už jsem psal, s hudbou v hlavě bych se ještě smířil, ale jak to udělat, aby se alespoň dala poslouchat. Tedy v té hlavě, že. Listuji v playlistu a honím cédéčka v jukeboxu z jedné strany na druhou, jenže kde nic tu nic. A kde nic není, ani hlava nebere. Už jsem i přemýšlel o psychologické pomoci, ale moc dobře si pamatuji, jak dopadla ta poslední. Tam mi pověděl pan psychiatr, že já přece moc dobře vím, co mne trápí a tak si s tím určitě i nějak poradím. Poradím si tedy i teď, ale až se z mého hrdla začnou drát první tóny, aby se ulevilo přetlaku v mojí hlavě, zřejmě to tu hlavu potom bude pěkně bolet, až po mne budou házet kameny, abych zavřel hubu.

Autor: Jan Holát | sobota 13.5.2017 15:37 | karma článku: 8.81 | přečteno: 407x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 13.30 | Přečteno: 233 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 13.08 | Přečteno: 1476 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.65 | Přečteno: 471 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.93 | Přečteno: 297 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse
Počet článků 29 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 397

Jsem manžel, táta a dělník, snílek, básník a rád bych i amatérský spisovatel. Tak uvidíme.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...