Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Změna jednou pro vždy

Po sedmi letech usilovného snažení zaznívá i v našem domě dětský pláč. Vrásky na čele mi jednou budou dělat dvě holčičky, které mi už teď dávají najevo minimálně jednu věc. Že tahle změna v mém životě už bude napořád.
Rozálka a Amálka

Na noc z neděle na pondělí 23.10. nezapomenu do konce života. Protože jsem celý předchozí týden chodil do práce na noční směnu a protože vím, jak dlouho se potom člověk vrací do normálního režimu, vzal jsem si před onou nocí pro jistotu prášek na spaní. To abych si pojistil, že nebudu v jednu ráno čučet do zdi a závidět manželce klidný a plnohodnotný spánek. Konec konců, co by se tak asi mohlo stát. Věděl jsem sice, že je moje žena ve finiši s těhotenstvím a také jsem věděl, že jde v pondělí k doktoru na kontrolu, kde už by si ji možná i mohli nechat, nicméně jsem žádnou změnu ještě pořád neočekával. I když už měla má drahá pro jistotu sbalenou tašku, co kdyby si ji v té porodnici přeci jenom nechat chtěli. 

Takže si spím jako dudek, když na mne v pět hodin ráno má drahá promluví.

"Honzí, musíme do nemocnice. Odtekla mi voda." 

Vymrštil jsem se na posteli a jedinná věta na kterou jsem se zmohl, stále ještě pod vlivem prášku byla,

"To už ? A nemám ještě čas na přípravu ?"

Pohled na mou ženu mne však přesvědčil, že času už moc není. A tak jsem vstal, vyčistil si zuby, sbalil si mobil a doklady a snažil se o jediné. Zachovat klid a přemoci stále ještě účinný prášek, který by mne jinak okamžitě vrátil do říše snů.

Do půl hodiny jsme se ženou oblékli, usedli do auta a vyrazili do nemocnice. Zatímco se má žena po cestě snažila rozdýchat kontrakce, které přicházeli každých deset minut, mně se honily hlavou důležité otázky. Že už to nikdy nebude jako dřív. Že už nebudu moci jen tak prásknout dveřmi a vyrazit do hospody kdykoliv se mi zachce, že mi stále ještě nedocvaklo, jaká zodpovědnost mne vlastně čeká a hlavně, kdo mi bude vařit po dobu, kterou stráví má drahá v porodnici. 

Po příjezdu do nemocnice jsem manželku předal lékařům a  potom vyrazil zpátky domů. U porodu jsem být nechtěl.

Do poslední chvíle jsem nevěděl, jaké budou mít děti pohlaví. Chtěl jsem se nechat překvapit a to se také povedlo, víc než jsem čekal.  Moc jsem si přál kluka. Říkal jsem si, že když už čekáme děti dvě, mám na kluka celkem slušnou šanci. Dokonce jsem si prosadil, že by se jmenoval Jaroslav. Jako můj táta a děda.  O to víc jsem zíral, když jsem se dozvěděl, že máme dvě holčičky. Rozálku a Amálku. Inu, co se dá dělat. V porodnici to asi nespletli a má drahá si z porodu pamatuje všechno, takže by ji felčaři jen tak neoblafli. 

Hned následující den jsem se na rodinu jel podívat. Byl jsem malinko nervózní. Chtěl jsem si holčičky hrozně moc pochovat, ale měl jsem obavu, abych jim něco neudělal, přeci jenom byli tak malinké.

 Dopadlo to však nad očekávaní  dobře. Viděl jsem je jen pět minut, chovala je jenom doktorka, která zrovna dělala vizitu a já se domluvil, že je znovu uvidím ve čtvrtek. 

Ani s tím vařením, po dobu co byla moje žena v porodnici, to nebylo tak horké. Zbylo nám hodně jídla od neděle a pak jsem dostal něco od maminky, takže na smrt hlady to rozhodně nevypadalo.

Konečně nastal den, kdy přijela moje žena s holčičkama domů a od té doby na ně chodím koukat každý den, jak pěkně rostou. Snažím se přidávat ruku k dílu. Učím se přebalovat, dokrmovat a oblékat. Jenom to přiblblé žvatlání na mne pořád né a né skočit. 

"A kdopak se nám to probudil? Kdopak se nám po pokakal ? Fůůůj, to ale smrdíkuje."

Právě dnes jsme byli u pana doktora na vážení. Rozálka, která je o čtyři minuty starší, má už téměř tři kila a Amálka je jen o půl kila lehčí a dostali jsme od pana doktora zelenou na první jízdu kočárem. 

Snad u silnice nebudou stát policajti, na kočárek nemám papíry. 

Je dost možné, že změna, která ovlivnila můj život jednou pro vždy se projeví i na mém blogu a já občas obzvláštním jeho stránky nějakým tím veselým zážitkem s našimi ratolestmi.

 

Tak uvidíme.

 

 

 

                                               

 

Autor: Jan Holát | čtvrtek 9.11.2017 13:15 | karma článku: 16,11 | přečteno: 379x
  • Další články autora

Jan Holát

Fejeton

Že prý, když se to umí, dá se napsat fejeton snad úplně na každé téma, které vás jenom napadne. I na takové téma, které není o nic menší, než právě sám fejeton.

15.4.2019 v 17:28 | Karma: 4,73 | Přečteno: 151x | Diskuse| Ostatní

Jan Holát

Je tady nedělní jaro

Ve své podstatě nejsem nějak vybíravý člověk, a proto nemám jedno roční období více rád než to druhé. Líbí se mi všechny čtyři stejně, neboť všechny čtyři mají rozhodně co nabídnout.

11.4.2019 v 15:23 | Karma: 0 | Přečteno: 34x | Diskuse| Ostatní

Jan Holát

Ranní půlhodinka s panem Nepilem

Každý člověk má nějaký ten ranní rituál. Někdo po ránu cvičí, někdo kouká ke snídani na televizi, někdo se sprchuje, když je obzvláště statečný, tak studenou vodou a někdo třeba dočítá noviny z předchozího dne.

24.3.2019 v 11:49 | Karma: 24,38 | Přečteno: 384x | Diskuse| Ostatní

Jan Holát

Tak přísaháme!

Zvedáte denně a nebo týdně desítky kil? Cvičíte až se z Vás kouří a přitom nevíte co s tím dál? Jestli Vám nevadí zelená barva, jedno řešení bych pro Vás měl.

14.3.2019 v 16:15 | Karma: 8,08 | Přečteno: 275x | Diskuse| Ostatní

Jan Holát

Předsevzetí

Je tedy možná více než na čase, když už se nacházím v polovině životní pětiletky, zkusit s tím něco udělat. Nějak se nad to povznést. Hodit za hlavu všechny životní nepříjemnosti a rozloučit se s nimy.

9.3.2019 v 8:59 | Karma: 0 | Přečteno: 65x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

  • Počet článků 29
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 421x
Jsem manžel, táta a dělník, snílek, básník a rád bych i amatérský spisovatel. Tak uvidíme.

Seznam rubrik